Фізичне виховання

 

    ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 

Найменування показника

Галузь знань, спеціальність, освітньо-професійна програма, освітньо-професійний ступінь

Характеристика навчальної дисципліни, форма навчання

Кількість кредитів–7.5

 

Галузь знань:

Механічна інженерія

Форма навчання

інституційна (очна(денна)

Кількість змістових модулів - 5

 

Спеціальність:

131 «прикладна механіка»

 

Статус дисципліни

 

Нормативна (обов’язкова) дисципліна циклу, який формує загальні компетентності

 

 

Індивідуальне завдання:

 

Освітньо-професійна програма:

 

Зварювальне виробництво

Рік підготовки

3 - й

Семестр

Vc.

VI c.

Загальна кількість годин–240

 

Vc. – 105

VIc. - 135

Освітньо-професійний ступінь:

 

фаховий молодший бакалавр

Лекції - 4

Практичні заняття - 136

Лабораторні заняття - 0

Семінарські заняття - 0

Модульні контрольні роботи (за змістовими модулями) - 0

Самостійна робота студента - 100

Курсовий проєкт - 0

Кількість аудиторних годин на тиждень - 2

2 ( поза сіткою )

 

Вид підсумкового контролю

V - залік

VI - залік

 МЕТА ТА ЗАВДАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ 

Навчальна програма з дисципліни «Фізичне виховання» складена у відповідності з освітньо-професійною програмою підготовки фахових молодших бакалаврів«  Зварювальне виробництво» для студентів спеціальності  131  « Прикладна механіка».

Мета вивчення дисципліни –збереження і зміцнення здоров’я, розвиток основних фізичних якостей та рухових здібностей, підвищення рівня фізичної підготовленості.

Завдання дисципліни– формування в здобувачів освіти бази знань, уміньі навичок.Розширення рухового досвіду, вдосконалення навичок життєво необхідних рухових дій, використання їх у повсякденні. Розширення функціональних можливостей організму через цілеспрямований розвиток основних фізичних якостей і природних здібностей. Зміцнення і збереження здоров’я, удосконалення будови тіла та формування постави, розвиток різних типів вольових зусиль.Формування практичних навичок для самостійних занять фізичними вправами.

Основними формами вивчення цієї дисципліни є практичні заняття, а також деякі теми винесено на самостійне опрацювання студентами,

Курс «фізичне виховання» охоплює 5 змістових модулів, перелік яких наведено у тематичному плані. Предметом вивчення є загальні закономірності управління процесом фізичного виховання студента.Підсумковий контроль знань проводять у формі заліку. Структура програми чітка, послідовна і прозора.

Формами перевірки теоретичних знань можуть бути:

·        Усні відповіді за певною темою;

Перевірка набутих навичок може здійснюватися у процесі:

·        Виконання  фізичних вправ різних рівнів складності;

·        Поточний облік засвоєння матеріалу

·        Індивідуальна перевірка підготовленості

·        Виконання окремих фізичних вправ під час організованих спортивних змагань

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен сформувати такі програмні компетентності 

1)    Загальні компетентності:

¾   Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК 3

¾   Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. ЗК 1

2)    Спеціальні (фахові) компетентності:

Програмні результати навчання:

¾   Застосовуватинабутізнання з технічних та природничих наук для вирішеннязавданьгалузевогомашинобудування.

Очікувані результати навчання після завершення вивчення дисципліни:

-       студент повинен знати:  які є форми та види фізичного виховання, вікові особливості фізичного виховання, індивідуальні особливості фізичних вправ. Називає загальні характеристики спортивних ігор та легкої атлетики.

-       студент повинен уміти: виконувати фізичні вправи різного направлення та складності, уміти здійснювати самоконтроль.

 

    ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

 

№ п/п

Найменування змістових модулів

Кількість аудиторних годин, години

Сам. робота

Загальний обсяг годин

лекції

практичні

лабораторні

семінар

МКР

всього аудиторних годин

VI семестр

1

Змістовий модуль 1.………………………

2

30

-

-

-

32

18

50

2

Змістовий модуль 2.

……………………..

-

32

-

-

-

32

23

55

Всього за Vсеместр

2

62

-

-

-

64

41

105

Форма підсумкового контролю (семестровий контроль)

Залік

3

Змістовий модуль 3. ………………………

-

14

-

-

-

14

14

28

4

Змістовий модуль 4. ……………………….

-

36

-

-

-

36

25

61

5

Змістовий модуль 5.

2

24

-

-

-

26

20

46

Всього за VIсеместр

2

74

-

-

-

76

59

135

Форма підсумкового контролю (семестровий контроль)

Екзамен

Всього

4

136

-

-

-

140

100

240

 

Теми, які винесено на самостійне опрацювання студентами

 

№ з/п

Назва теми

Кількість годин

1

2

3

 

Легка атлетика.

38

1.

Підготувати повідомлення «розвиток легкої атлетики»

4

2.

Повторити техніку безпеки під час занять спортом

2

3.

Вивчити комплекс вправ на місці

2

4.

Повторити стройові команди та вправи

2

5.

Підготувати реферат на тему «особиста гігієна під час занять спортом»

4

6.

Виконувати вправи на гнучкість

2

7.

Повторити вправи для формування постави

2

8.

Повторити правила спортивних ігор

2

9.

Вивчити комплекс вправ

2

10.

Повторити техніку старту та фінішу

2

11.

Повторити техніку бігу на дистанції

2

12.

Виконувати спеціальні вправи для стрибків

2

13.

Повторити техніку низького старту

2

14.

Вивчити техніку повторного бігу

2

15.

Повторити техніку високого старту

2

16.

Знати техніку інтервального бігу

2

17.

Вивчити техніку естафетного бігу

2

 

Баскетбол.

23

18.

Повторити правила техніки безпеки на заняттях баскетболом

2

19.

Вивчити комплекс ЗРВ

2

20.

Повторити пересування в баскетболі

2

21.

Повторити правила гри

2

22.

Вивчити правило зонного захисту

2

23.

Закріпити подвійний крок

2

24.

Закріпити техніку дії в захисті

2

25.

Закріпити техніку дії в нападі

2

26.

Повторити різновиди прийомів у баскетболі

2

27.

Повторити техніку взаємодії гравців

2

28,

Підготувати реферат на тему «баскетбол»

3

 

Футбол, атлетична гімнастика

14

29.

Повторити правила техніки безпеки на заняттях футболом

1

30.

Повторити пересування в футболі

2

31.

Повторити різновиди ударів в футболі

2

32.

Закріпити індивідуальні дії в нападі

2

33.

Підготувати естафету з футбольним м’ячем

1

34.

Повторити правила техніки безпеки на заняттях з атл. гімнастики

2

35.

Повторити шикування та перешикування

1

36.

Виконувати піднімання тулуба з положення лежачи

1

37.

Згинання та розгинання рук в упорі лежачи

1

38.

Виконувати нахили тулуба

1

 

Волейбол.

25

39.

Повторити правила техніки безпеки на заняттях волейболом

1

40.

Повторити пересування в волейболі

2

41.

Повторити правила гри у волейбол

2

42.

Повторити прийом м’яча в волейболі

2

43.

Повторити дії гравців у захисті

2

44.

Повторити дії гравців у нападі

2

45.

Закріпити взаємодії гравців на майданчику

2

46.

Відпрацювати техніку розбігу для нападу

2

47.

Виконувати вправи на розвиток черевного пресу

2

48.

Закріпити правила страхування гравців

2

49.

Виконувати вправи на розтягування

2

50.

Повторити техніку блокування

1

51.

Підготувати реферат на тему « Волейбол. Техніка гри у нападі та захисті»

3

 

 

100

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ

 Загальні критерії оцінювання результатів навчання 

Засвоєння техніки виконання фізичних вправ, виконання навчального нормативу, виконання навчальних завдань під час проведення заняття, засвоєння теоретичних знань.

 Критерії оцінювання результатів навчаннястудентів для практичних робіт 

Рівень підготовленості студента оцінюється за чотирибальною системою:  «відмінно», «добре», «задовільно», «незадовільно». Шкала та критерії оцінювання результатів навчання для практичних робіт наведено у таблиці …..

 

 Шкала та критерії оцінювання знань і вмінь студентів для практичних робіт

Рівень навчальних досягнень студентів

Характеристика навчальних досягнень студентів

1

2

IVрівень – високий «відмінно»

Вправи виконано технічно правильно, впевнено.

ІІІ рівень – достатній «добре»

-       Вправи виконані технічно правильно але не впевнено.

ІІ рівень – середній «задовільно»

-       Вправи виконано правильно але з напругою , допущені незначні помилки.

І рівень – початковий «незадовільно»

-       Вправи виконано з грубими технічними помилками, не якісно.


Коментарі